THIS WEEKEND: BOD

• Skrevet: 27.03.2017
  • Klokken: 10:36
  • Kategori: Reise

Heihei! I gr kveld kom jeg hjem fra helgebesk i Bod. Helt utrolig hvor stor forskjell det er komme torsdags kveld enn p fredager Uansett s var det utrolig koselig beske Frida, og f litt kvalitetstid med jentene igjen. Frida bor i et kollektiv med 7 andre mennesker, ogs skulle vi som var tre stk sove der, og i tillegg hadde han ene gutten besk av kjresten sin, s det ble ganske folksomt. Det var overraskende hvor koselig det var vre i et kollektiv selv om jeg er glad for at jeg ikke bor snn selv!

P torsdag kom vi frem p kvelden, slappet av, hilste p folk og, snakka litt og bare la oss til sove egentlig. Og p fredag dro vi en tur til byn for titte litt rundt, bowle, ogs dro vi p cafe med sskenbarnet til Pia, og da vi kom hjem igjen hadde vi en koselig og lang tacokveld med film og kos!

P lrdag bestemte vi oss for ta lunsj i byn, men endte opp med is og kaffe, og det var veldig deilig at vret var litt bedre Etter byturen dro vi hjem, bestilte pizza, fikset oss fr vors med vennene til Frida. P vorset tok vi hull i ra med en maskin fra Ebay til 40kr, hahah! Og senere dro vi en tur p byn.

• Skrevet: 27.03.2017
  • Klokken: 10:36
  • Kommentarer: 8

HAPPY DAY

• Skrevet: 21.06.2016
  • Klokken: 22:16
  • Kategori: Reise

Heihei! I dag har vrt en veldig bra dag! Kjresten min og jeg har nemlig shoppet, og det er lite som gjr meg s glad som nye klr til garderoben. Gleder meg masse til vise dere det jeg har kjpt! Vi tok en liten tur p stranda i dag ogs, etter shoppingturen, ufattelig deilig og bare ligge rett ut.

• Skrevet: 21.06.2016
  • Klokken: 22:16
  • Kommentarer: 9

LA CROISETTE CANNES

• Skrevet: 20.06.2016
  • Klokken: 20:50
  • Kategori: Reise

Heihei! Som sagt s gr dagene litt unna her, og i dag har det vrt s nydelig vr at dagen rett og slett har gtt til soling. I gr tok mamma og jeg med oss kjresten min for g inn til byen langs croisetten her i Cannes. Rart tenke p at dette er mitt niende r her nede, fler ikke det er lenge siden jeg var her for frste gang. Men det er veldig morsomt kjenne seg igjen og vite hvor ting er hver gang man kommer hit da. I morgen skal nok Haakon og jeg ut shoppe, og jeg lover et innkjpsinnlegg nr jeg kommer hjem. Jeg har utrolig nok klart glemme laderen til kameraet mitt, s det blir en del iPhonebilder, flaks for dere at jeg har ftt ny tlf, og at bildene er ti ganger bedre - enjoy!

Flg meg gjerne p instagram, legger ut mange flere bilder HER!

• Skrevet: 20.06.2016
  • Klokken: 20:50
  • Kommentarer: 6

FRANCE

• Skrevet: 18.06.2016
  • Kategori: Reise

Heihei! N har vi vrt i Frankrike i tre dager allerede, og vi har slitt litt med internett. I tillegg har vi naturligvis hatt fulle dager med sol, og mat osv. I dag har Haakon og jeg vrt en tur p stranda, fr det ble overskya. S n sitter vi i leiligheten og ser p EM, like koselig det ogs! Tenkte vise noen bilder fra de dagene vi allerede har vrt her.

• Skrevet: 18.06.2016
  • Kommentarer: 8

TUR ENDELIG BESTILT

• Skrevet: 13.04.2016
  • Klokken: 11:00
  • Kategori: Reise

Hei, alle sammen! Endelig har vi bestilt vr rlige tur til Frankrike. Denne gangen skal kjresten min vre med, og det gleder jeg meg masse til! Mamma, og de andre skal reise ned et par dager fr oss. S det blir spennende reise for frst gang alene. Vi pleier alltid bo i leiligheten til en venninne av mamma, som ligger i flotte Cannes. Gleder meg stort!

Her er noen bilder fra turen vr i fjor og noen fra ret fr der igjen:

Nr vi reiser nedover i juni, blir det den 9. gangen vi er der, s jeg fler at jeg begynner bli ganske s kjent. Og det er s utrolig deilig kunne dra til byen alene uten vre usikker p ting. Frankrike er jo ett land hvor de er drlige i engelsk, s den franske lommeparlren min skal heldigvis vre planta i lomma mi. Flaks for meg at jeg er flinkere i fransk enn engelsk, hahah.

Skal dere reise noe sted i r?

• Skrevet: 13.04.2016
  • Klokken: 11:00
  • Kommentarer: 11

YORK DEL 2

• Skrevet: 15.03.2016
  • Klokken: 09:56
  • Kategori: Reise

Heihei! I dag skal jeg vise dere den siste delen av York turen fra forrige uke. Det blir litt lange innlegg pga mange bilder, men hvem liker vel ikke bilder? Bilder sier faktisk mer enn tusen ord, s jeg vil si at det er bedre at innleggene er lange av bilder istedenfor mange tusen ord. Hper dere liker det! (eget innlegg med innkjp kommer forresten)

UTFLUKT TIL WHITBY ONSDAG 9.MARS
Vi vknet opp tidlig p morgningen av at regnet trommet p vinduet, fuck tenkte jeg. Vi skulle vre ute hele dagen, i en fiskeby, for g til toppen av Whitby. Det kunne ikke bli en bedre start p dagen eller? Vi tok bussen i to timer ett eller annet sted inn eller utover England. Frste stopp var p Goathland, der de spilte inn "Med hjarte p rette staden", der tok vi selvflgelig en liten titt i suvernirbutikken osv.

Deretter gikk turen videre til Whitby. Denne byen er kjent for ha Englands beste fish and chips. Derfor mtte dette prves ut.

, det var en egen liten butikk med hjemmelaget sjokolade og fudge, mtte selvflgelig kjpe.
blunkehanna
Det smakte helt nydelig!
Resten av tiden vi hadde i Whitby, tilbringte vi i en spillehall, for ikke bli vte og kalde hahah. Senere p kvelden dro vi ut for spise felles middag p en italiensk restaurant sammen med lrerene, og hele gjengen. Utrolig stor og fin restaurant, passet bra med tanke p at vi var 37stk. Etter vi hadde spist dro vi ut p en bar som het Bora Bora, koste oss masse der!

YORK MINSTER TORSDAG 10.MARS
Denne dagen kunne vi bruke god tid p morgnen, men klokka ti mtte vi mte p York Minster, det hyeste punktet(kirken) i York. Der hadde vi frst undervisning i to timer, og etter undervisningen fikk vi lov til g p toppen av den gigantiske kirken. Da vi var ferdig med det hadde vi fritid helt frem til klokka 18.00 hvor vi skulle spise fellesmiddag igjen.
Klassebilde, uten noen hahah
linselus

Helt p toppen! Utrolig fin utsikt utover hele, men dette var helt klart det beste!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da vi var ferdig, tuslet vi en tur til byen for spise lunsj.
Enda en sjokoladebutikk
Og dette var den sykeste spebutikken, jeg hadde lys til spise spa liksom.

HJEMREISE & LIVERPOOL FREDAG 11.MARS
Dagen vi skulle reise hjem, dro vi innom Liverpool for dra p slavemuseet, og deretter for shoppe i en litt strre by. Da gikk det en del penger p shopping, og i og med at kjresten min er Liverpoolfan, s mtte jeg jo kjpe med noen suvirnierer med hjem til han ogs.

Utrolig fin by! Tiden gikk veldig fort, og vi mtte desverre gjre til Manchester airport for reise hjem.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hper dere likte resten av bildene! Ha en super dag :)

• Skrevet: 15.03.2016
  • Klokken: 09:56
  • Kommentarer: 6

YORK DEL 1

• Skrevet: 14.03.2016
  • Klokken: 11:24
  • Kategori: Reise

Heihei alle fine! N er jeg endelig tilbake til bloggen, etter en fantastisk klassetur til York. Jeg kom hjem p fredag, men har jobbet hele helgen, s tiden je hadde til overs brukte jeg p slappe av det jeg kunne for klare denne uka. Jeg tenkte dele en oppsummering med dere, om hva vi har gjort og hvor vi har vrt osv. Siden jeg har tatt en del bilder, tenkte jeg dele oppsummeringen opp i to eller tre deler. Hper dere liker det!

AVREISE SNDAG 6.MARS
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi fly fra Rygge Lufthavn til Manchester Airport, og var fremme i York ca 23.00 p kvelden. Siden vi mtte stille klokken en time tilbake, var vi fremme ca 24.00 norsk tid. Da vi kom frem p hotellet fikk alle tildelt nkkel til rommene vi skulle ha, ogs gikk vi rett og slett og la oss med en gang.

MANDAG 7.MARS
Da sto vi opp tidlig, fordi vi skulle dra til York Castle Museum klokka halv ti. Her var vi ett par timer, fr vi fikk g fritt rundt bli kjent med den lille byen. Da ble det shopping for min del i hvert fall. Et eget innlegg om innkjpene mine kommer senere.

masse ender overalt
Kart er viktig det, hahaha
Elsket at byen allerede hadde begynt blomstre!
Shopping for alle penga
Litt senere p dagen gikk vi for mte lrerene vre p en pub for spise publunsj, mm dette var s godt!
Senere p dagen var vi litt overalt, noen var p hotellet, jeg var badet i jacuzzi med noen i klassen, ogs spiste vi middag p egenhnd. (ikke felles med lrerne).

TIRSDAG 8.MARS

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denne dagen sto vi ogs opp tidlig for  dra  beske York University, og det norske universitetssenteret. Her hadde vi litt undervisning, i tillegg hadde vi omvisning og spiste god lunsj p det flotte univeristetet. Det som var s gy med dette univeritetet er at det fungerte litt som Harry Potter. Det hadde 9 forskjellige hus, med husnavn osv, som de bodde i og var i osv.

Siden vi gr p Media og Kommunikasjon fikk vi ogs lov til beske avdelingen hvor de driver med TV, filmproduksjon og lyd.

Hper dere likte det, og vil klikke innom i morgen for se mer. Ha fortsatt en strlende mandag!

• Skrevet: 14.03.2016
  • Klokken: 11:24

GEILO

• Skrevet: 21.02.2016
  • Klokken: 20:15
  • Kategori: Reise

Heihei! Denne helgen har kjresten min og jeg vrt p Geilo p hytta til Celine, sammen med kjresten hennes John. Jeg valgte legge igjen pc'en min hjemme fordi vi bare skulle vre der denne helga. Endelig er det vinterferie ogs, dette blir en bra uke. Vi har i hvert fall koset oss kjempe masse p hyttetur, og det var s trist komme hjem igjen.

DCIM\100GOPRO

Kjekke guttne vres
Beste Celine
DCIM\100GOPRO

Jeg hadde med GoPro kamera mens jeg sto p slalom, s jeg skal prve lage en video som jeg tenkte publisere her.

• Skrevet: 21.02.2016
  • Klokken: 20:15

MIN NYTTRSAFTEN

• Skrevet: 01.01.2016
  • Klokken: 16:27
  • Kategori: Reise

GODT NYTT R ALLE SAMMEN! Jeg hper alle har hatt et kjempe fint r, en kjempe fin feiring igr, og at dette ret blir det beste av alle. I gr var kjresten min og jeg hos et vennepar av oss, sammen med noen andre ogs! Vi spiste indrefilet og ytrefilet av rdyr, og elg p raklett, utrolig smart, kjapt og praktisk. Jeg koste meg i hvert fall kjempe mye, og flte at kvelden ble veldig vellykket!

• Skrevet: 01.01.2016
  • Klokken: 16:27
  • Kommentarer: 7

SN

• Kategori: Reise

ENDELIG har det kommet sn her jeg bor ogs. Er ikke s ofte man ser sn s langt sr lenger, og jeg fikk s mye mer julestemning med en gang. Man blir fort lei, men hvis det frst skal vre kaldt, kan det like s godt vre sn ogs, istedenfor regne eller sludde osv. Det verste er det slaskete vret.

JULAFTEN

• Klokken: 00:40
  • Kategori: Reise

Heihei! Unnskyld for mitt lille fravr i julen. Jeg har valgt fokusere mye p familie, venner og kjresten min, og prvd holde meg litt ute av sosiale medier. Julen er en viktig tid som blir husket og satt pris p. Hper alle har hatt en super fin jul. Tenkte vise dere noen bilder fra min julaften.

Jeg fikk kjempe mange fine gaver, og setter stor pris p alt! Fikk ogs et nytt objektiv til kameraet mitt fra kjresten min. S n blir det bedre, og flere antrekksbilder og bilder ellers. Kan lage et eget innlegg om objektivet senere!

• Klokken: 00:40

Hyttekos

• Skrevet: 26.07.2015
  • Klokken: 18:04
  • Kategori: Reise

Heihei! Fra igr til idag overnatta jeg p hytta til Kaisa med Kaisa, Regine, Ole og Simen. Kaisa er hyttenaboen min faktisk, og vi har kjent hverandre siden vi var sm bebbiser. S det var veldig deilig komme seg ut p hytta med gode venner. Siden det har vrt s drlig vr de siste to dagene gikk kvelden for det meste ut p spille kort, snakke sammen, spise og bare kose oss masse masse! Kvelder som det, elsker jeg mest av alt p sommeren.

• Skrevet: 26.07.2015
  • Klokken: 18:04

Minigolf og fisketur

• Skrevet: 24.07.2015
  • Klokken: 00:01
  • Kategori: Reise

Heihei! Idag har jeg hatt fri fra jobben, hurra for det!!! For f noe ut av dagen idag dro kjresten min Haakon, Celine, John og jeg for spille minigolf p Hysand! Jeg har ikke spilt minigolf siden jeg var 11 r, men jeg kom faktisk p andre plass, og det var ikke s ille det!

Da vi kjrte hjem fra Hysand bestemte vi oss brtt for dra p fisketur. Da var det bare kjre hjem til John sette seg i bten og kjre utover da. Tror vi var ute og fiska i 2-3 timer. Jeg har ikke ftt s mange muligheter til komme meg ut p vannet enda i sommer, s det var kjempe koselig endelig f gjort det. N lurer dere sikkert p om vi fikk noe fisk? Det gjorde "vi", eller egentlig s var det Celine som fikk alle tre makrellene. Fornyd var ho med det!

Seierssmil - vant med 60 poeng og greier

En fornyd Celine som fikk tre makrell.

Idyll

Hper alle har hatt en fin dag!

• Skrevet: 24.07.2015
  • Klokken: 00:01

Seiletur i Middelhavet

• Skrevet: 17.07.2015
  • Klokken: 11:37
  • Kategori: Reise

Hei! Beklager for at jeg tok en uanmeldt liten lang ferie fra bloggen. Jeg har hatt veldig mye jobb i det siste, og fridagene mine har jeg prvd utnytte s mye som mulig. S som sagt s skulle jeg lage et eget innlegg om seileturen vi var p i Frankrike. Det var en helt fantastisk opplevelse, som jeg virkelig vil anbefale for alle!

Vi mtte opp p den franske croisetten i Cannes kl halv elleve. Der ble vi mtt av to fantastiske engelskmenn i en flott seilebt. Den s ganske liten ut til at det skulle vre tolv mennesker med i den. Gjengen jeg dro med var venninna til mamma, tvillingbarna henens, sstra mi, mammaen min, og jeg. S vi var 6 stk. Noe som betydde at de skulle komme enda fire ukjente personer. Det som mtte oss var tre superhyggelig amerikanere fra New York, og en koselig franskmann.

Det hele startet med at vi ble kjent med hverandre alle sammen, og kjrte av grde med seilebten. Helt rlig, har jeg alltid vrt livredd for kjre seilebt med seil, men denne gangen mtte jeg bite i det sure eplet - noe jeg ikke angrer p i det hele tatt. Det var jo en helt fantastisk og befriende flelse.

Pierre som dere kan se p bildet her, er en av eierne til den flotte bten. Han var s utrolig hyggelig, og han inkluderte alle til vre med seile, sette opp seil, dra i forskjellige tau, og lot oss henge i en huske utenfor bten - kjempemorro!

Etter at vi hadde kommet et stykke og hadde seilet i ca en time, fant vi et lunt sted vi kunne slenge ut dreggen og bare kose oss. Det startet med en kjempegod lunsj.Tror jeg aldri har spist s mye fr, det var s mye forskjellig, og s godt!

Mie og Amanda koser seg med kjeks og ost.

Flotte mennesker!

Her hjelper vi til alle mann.

Fine seilet!

Sstra mi sin tur til slenge seg ut.

Og jeg mtte selvflgelig seile nr jeg frst var med p seiletur jeg ogs

Hele gode gjengen bortsett fra de som eide seilebten.

Martin sin tur til bli slengt ut.

Wii, bade, bade og snorkle.

Pent...

Etter ca fem timer p dette stedet begynte vi seile tilbake og var p croisetten i Cannes igjen ca klokka seks.

• Skrevet: 17.07.2015
  • Klokken: 11:37

Au Revoir, Cannes

• Skrevet: 25.06.2015
  • Klokken: 23:10
  • Kategori: Reise

Hei! N er tiden inne for pakke kofferten for hjemreise. Jeg har vrt her i ni dager allerede, det er s rart at tiden har gtt s fort. Det kommer nok til bli litt deilig komme hjem til rutiner og mat osv, men jeg vil savne det kose meg og bare slappe av hele dagen. Flyet vrt gr fra Nice kl halv elleve, s vi m st opp kjempe tidlig, uffuff.

• Skrevet: 25.06.2015
  • Klokken: 23:10

Kimono

• Skrevet: 24.06.2015
  • Klokken: 18:33
  • Kategori: Reise

Heihei! Dagen etter vi kom ned til Frankrike, s dro mamma og jeg i en klesbutikk som heter Re'belle her i La Bocca. Der fant vi s utrolig mye fint, og endte opp med kjpe to kimonoer. Jeg har blitt helt forelska i de. Den ene er som dere ser p bildet mnstrete og ganske bohem aktig, mens den andre er helt hvit. Jeg har p meg den hvite i det forrige innlegget, s hvis dere blar litt lenger ned, s ser dere bilde av den. Det kostet 25 euro per stk, ca 230 norske kroner - Kjempe fornyd!

• Skrevet: 24.06.2015
  • Klokken: 18:33

Le Sequet

• Skrevet: 23.06.2015
  • Klokken: 17:53
  • Kategori: Reise

Heihei! Sorry for at jeg ikke har blogget s mye de siste dagene igjen. Tiden gr s fort her nede, og jeg fr rett og slett ikke s mye tid til sette meg ned redigere. I tillegg har jeg ikke pcen min her og m derfor bruke mamma sin. Den har ikke alle redigeringsprogram som jeg pleier bruke, og da tar det ogs litt lenger tid fr jeg gidder sette meg ned i ett nytt program som jeg ikke er s vandt til. Som jeg skrev i forrige innlegg, s skulle vi p seiletur, og det var vi p sndagen! Det var en helt fantastisk tur som jeg kommer til huske for resten av livet. Jeg kommer til lage et eget innlegg om det nr jeg kommer hjem. N har jeg vrt her nede i 6 dager, og drar allerede hjem om 3 dager.

Igr var vi i den koselige gata Le Sequet igjen og spiste kjempe god mat! Da vi var ferdig med maten rakk vi ikke bussen, s derfor tok vi oss en tur opp til en gammel kirke i Cannes. P toppen der oppe er det en helt fantastisk utsikt, som dere kan se p det siste bildet!

• Skrevet: 23.06.2015
  • Klokken: 17:53

REN - Clean Skincare

• Klokken: 21:50
  • Kategori: Reise

Bonsoir! Dagen jeg kom ned til Frankrike, fikk jeg en sen bursdagsgave av venninna til mamma. Venninna til mamma er ho som eier leiligheten her nede, og vi drar hit en gang i ret. I r er det faktisk allerede det ttende ret vi er her. Det er helt utrolig tenke p, tiden har gtt s fort! Men i hvert fall, s fikk jeg burdagsgave fra ho, og det var disse produktene fra Ren. Det er en kroppsskrubb og en lip balm - jeg er utrolig fornyd! I tillegg til disse produktene fikk jeg/vi en seiletur her nede i Cannes. S i morgen drar vi alle seks ut p seiletur i middelhavet. Gleder meg s masse!! Jeg skal ta mange bilder, og dele med dere senere!

Jeg er s glad for at jeg fikk den skrubben - er s deilig bruke den i dusjen innimellom, spesielt hvis man har mye smkviser p ryggen osv.

• Klokken: 21:50

Yesterday

• Klokken: 00:28
  • Kategori: Reise

Heihei! I gr rakk jeg dessverre ikke blogge, var s mye som skjedde! Vi var en lang tur p stranden, og p kvelden dro vi en tur inn til Cannes og spiste i en utrolig koselig trang gate. Vi pleier alltid ta en liten tur innom den trange gaten nr vi er her nede. Den heter forresten Le Suquet. I dag har vi ogs vrt p stranden, og etter noen timer der tok mamma og jeg oss en tur til byen for titte litt. Jeg har shoppet litt klr mens jeg har vrt her, tenkte lage et eget innlegg om det nr jeg kommerhjem.

Hper alle fr en super helg videre!

• Klokken: 00:28

Frankrike

• Skrevet: 17.06.2015
  • Klokken: 20:05
  • Kategori: Reise

Heisan! N har vi ankommet leiligheten i Cannes i Frankrike. Vi har vrt her i en del timer n, og har rekt sole oss, bade i bassenget og spist litt lunsj/middag p restaurant. Tror det kommer til bli en rolig kveld idag, for man bli jo alltid s sliten av reise. Jeg har faktisk ftt skille allerede, hahah l i sola i en liten time bare.