THIS WEEKEND: BODØ

• Skrevet: 27.03.2017
  • Klokken: 10:36
  • Kategori: Reise

Heihei! I går kveld kom jeg hjem fra helgebesøk i Bodø. Helt utrolig hvor stor forskjell det er å komme torsdags kveld enn på fredager Uansett så var det utrolig koselig å besøke Frida, og få litt kvalitetstid med jentene igjen. Frida bor i et kollektiv med 7 andre mennesker, også skulle vi som var tre stk sove der, og i tillegg hadde han ene gutten besøk av kjæresten sin, så det ble ganske folksomt. Det var overraskende hvor koselig det var å være i et kollektiv selv om jeg er glad for at jeg ikke bor sånn selv!

På torsdag kom vi frem på kvelden, slappet av, hilste på folk og, snakka litt og bare la oss til å sove egentlig. Og på fredag dro vi en tur til byn for å titte litt rundt, bowle, også dro vi på cafe med søskenbarnet til Pia, og da vi kom hjem igjen hadde vi en koselig og lang tacokveld med film og kos!

På lørdag bestemte vi oss for å ta lunsj i byn, men endte opp med is og kaffe, og det var veldig deilig at været var litt bedre Etter byturen dro vi hjem, bestilte pizza, fikset oss før vors med vennene til Frida. På vorset tok vi hull i øra med en maskin fra Ebay til 40kr, hahah! Og senere dro vi en tur på byn.

• Skrevet: 27.03.2017
  • Klokken: 10:36
  • Kommentarer: 8

HAPPY DAY

• Skrevet: 21.06.2016
  • Klokken: 22:16
  • Kategori: Reise

Heihei! I dag har vært en veldig bra dag! Kjæresten min og jeg har nemlig shoppet, og det er lite som gjør meg så glad som nye klær til garderoben. Gleder meg masse til å vise dere det jeg har kjøpt! Vi tok en liten tur på stranda i dag også, etter shoppingturen, ufattelig deilig og bare ligge rett ut.

• Skrevet: 21.06.2016
  • Klokken: 22:16
  • Kommentarer: 9

LA CROISETTE CANNES

• Skrevet: 20.06.2016
  • Klokken: 20:50
  • Kategori: Reise

Heihei! Som sagt så går dagene litt unna her, og i dag har det vært så nydelig vær at dagen rett og slett har gått til soling. I går tok mamma og jeg med oss kjæresten min for å gå inn til byen langs croisetten her i Cannes. Rart å tenke på at dette er mitt niende år her nede, føler ikke det er lenge siden jeg var her for første gang. Men det er veldig morsomt å kjenne seg igjen og vite hvor ting er hver gang man kommer hit da. I morgen skal nok Haakon og jeg ut å shoppe, og jeg lover et innkjøpsinnlegg når jeg kommer hjem. Jeg har utrolig nok klart å glemme laderen til kameraet mitt, så det blir en del iPhonebilder, flaks for dere at jeg har fått ny tlf, og at bildene er ti ganger bedre - enjoy!

Følg meg gjerne på instagram, legger ut mange flere bilder HER!

• Skrevet: 20.06.2016
  • Klokken: 20:50
  • Kommentarer: 6

FRANCE

• Skrevet: 18.06.2016
  • Kategori: Reise

Heihei! Nå har vi vært i Frankrike i tre dager allerede, og vi har slitt litt med internett. I tillegg har vi naturligvis hatt fulle dager med sol, og mat osv. I dag har Haakon og jeg vært en tur på stranda, før det ble overskya. Så nå sitter vi i leiligheten og ser på EM, like koselig det også! Tenkte å vise noen bilder fra de dagene vi allerede har vært her.

• Skrevet: 18.06.2016
  • Kommentarer: 8

TUR ENDELIG BESTILT

• Skrevet: 13.04.2016
  • Klokken: 11:00
  • Kategori: Reise

Hei, alle sammen! Endelig har vi bestilt vår årlige tur til Frankrike. Denne gangen skal kjæresten min være med, og det gleder jeg meg masse til! Mamma, og de andre skal reise ned et par dager før oss. Så det blir spennende å reise for først gang alene. Vi pleier alltid å bo i leiligheten til en venninne av mamma, som ligger i flotte Cannes. Gleder meg stort!

Her er noen bilder fra turen vår i fjor og noen fra året før der igjen:

Når vi reiser nedover i juni, blir det den 9. gangen vi er der, så jeg føler at jeg begynner å bli ganske så kjent. Og det er så utrolig deilig å kunne dra til byen alene uten å være usikker på ting. Frankrike er jo ett land hvor de er dårlige i engelsk, så den franske lommeparløren min skal heldigvis være planta i lomma mi. Flaks for meg at jeg er flinkere i fransk enn engelsk, hahah.

Skal dere reise noe sted i år?

• Skrevet: 13.04.2016
  • Klokken: 11:00
  • Kommentarer: 11

YORK DEL 2

• Skrevet: 15.03.2016
  • Klokken: 09:56
  • Kategori: Reise

Heihei! I dag skal jeg vise dere den siste delen av York turen fra forrige uke. Det blir litt lange innlegg pga mange bilder, men hvem liker vel ikke bilder? Bilder sier faktisk mer enn tusen ord, så jeg vil si at det er bedre at innleggene er lange av bilder istedenfor mange tusen ord. Håper dere liker det! (eget innlegg med innkjøp kommer forresten)

UTFLUKT TIL WHITBY ONSDAG 9.MARS
Vi våknet opp tidlig på morgningen av at regnet trommet på vinduet, fuck tenkte jeg. Vi skulle være ute hele dagen, i en fiskeby, for å gå til toppen av Whitby. Det kunne ikke bli en bedre start på dagen eller? Vi tok bussen i to timer ett eller annet sted inn eller utover England. Første stopp var på Goathland, der de spilte inn "Med hjarte på rette staden", der tok vi selvfølgelig en liten titt i suvernirbutikken osv.

Deretter gikk turen videre til Whitby. Denne byen er kjent for å ha Englands beste fish and chips. Derfor måtte dette prøves ut.

Åå, det var en egen liten butikk med hjemmelaget sjokolade og fudge, måtte selvfølgelig kjøpe.
blunkehanna
Det smakte helt nydelig!
Resten av tiden vi hadde i Whitby, tilbringte vi i en spillehall, for å ikke bli våte og kalde hahah. Senere på kvelden dro vi ut for å spise felles middag på en italiensk restaurant sammen med lærerene, og hele gjengen. Utrolig stor og fin restaurant, passet bra med tanke på at vi var 37stk. Etter vi hadde spist dro vi ut på en bar som het Bora Bora, koste oss masse der!

YORK MINSTER TORSDAG 10.MARS
Denne dagen kunne vi bruke god tid på morgnen, men klokka ti måtte vi møte på York Minster, det høyeste punktet(kirken) i York. Der hadde vi først undervisning i to timer, og etter undervisningen fikk vi lov til å gå på toppen av den gigantiske kirken. Da vi var ferdig med det hadde vi fritid helt frem til klokka 18.00 hvor vi skulle spise fellesmiddag igjen.
Klassebilde, uten noen hahah
linselus

Helt på toppen! Utrolig fin utsikt utover hele, men dette var helt klart det beste!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da vi var ferdig, tuslet vi en tur til byen for å spise lunsj.
Enda en sjokoladebutikk
Og dette var den sykeste såpebutikken, jeg hadde lys til å spise såpa liksom.

HJEMREISE & LIVERPOOL FREDAG 11.MARS
Dagen vi skulle reise hjem, dro vi innom Liverpool for å dra på slavemuseet, og deretter for å shoppe i en litt større by. Da gikk det en del penger på shopping, og i og med at kjæresten min er Liverpoolfan, så måtte jeg jo kjøpe med noen suvirnierer med hjem til han også.

Utrolig fin by! Tiden gikk veldig fort, og vi måtte desverre gjøre til Manchester airport for å reise hjem.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Håper dere likte resten av bildene! Ha en super dag :)

• Skrevet: 15.03.2016
  • Klokken: 09:56
  • Kommentarer: 6

YORK DEL 1

• Skrevet: 14.03.2016
  • Klokken: 11:24
  • Kategori: Reise

Heihei alle fine! Nå er jeg endelig tilbake til bloggen, etter en fantastisk klassetur til York. Jeg kom hjem på fredag, men har jobbet hele helgen, så tiden je hadde til overs brukte jeg på å slappe av det jeg kunne for å klare denne uka. Jeg tenkte å dele en oppsummering med dere, om hva vi har gjort og hvor vi har vært osv. Siden jeg har tatt en del bilder, tenkte jeg å dele oppsummeringen opp i to eller tre deler. Håper dere liker det!

AVREISE SØNDAG 6.MARS
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi fløy fra Rygge Lufthavn til Manchester Airport, og var fremme i York ca 23.00 på kvelden. Siden vi måtte stille klokken en time tilbake, var vi fremme ca 24.00 norsk tid. Da vi kom frem på hotellet fikk alle tildelt nøkkel til rommene vi skulle ha, også gikk vi rett og slett og la oss med en gang.

MANDAG 7.MARS
Da sto vi opp tidlig, fordi vi skulle dra til York Castle Museum klokka halv ti. Her var vi ett par timer, før vi fikk gå fritt rundt å bli kjent med den lille byen. Da ble det shopping for min del i hvert fall. Et eget innlegg om innkjøpene mine kommer senere.

masse ender overalt
Kart er viktig det, hahaha
Elsket at byen allerede hadde begynt å blomstre!
Shopping for alle penga
Litt senere på dagen gikk vi for å møte lærerene våre på en pub for å spise publunsj, mm dette var såå godt!
Senere på dagen var vi litt overalt, noen var på hotellet, jeg var å badet i jacuzzi med noen i klassen, også spiste vi middag på egenhånd. (ikke felles med lærerne).

TIRSDAG 8.MARS

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denne dagen sto vi også opp tidlig for å dra å besøke York University, og det norske universitetssenteret. Her hadde vi litt undervisning, i tillegg hadde vi omvisning og spiste god lunsj på det flotte univeristetet. Det som var så gøy med dette univeritetet er at det fungerte litt som Harry Potter. Det hadde 9 forskjellige hus, med husnavn osv, som de bodde i og var i osv.

Siden vi går på Media og Kommunikasjon fikk vi også lov til å besøke avdelingen hvor de driver med TV, filmproduksjon og lyd.

Håper dere likte det, og vil klikke innom i morgen for å se mer. Ha fortsatt en strålende mandag!

• Skrevet: 14.03.2016
  • Klokken: 11:24

GEILO

• Skrevet: 21.02.2016
  • Klokken: 20:15
  • Kategori: Reise

Heihei! Denne helgen har kjæresten min og jeg vært på Geilo på hytta til Celine, sammen med kjæresten hennes John. Jeg valgte å legge igjen pc'en min hjemme fordi vi bare skulle være der denne helga. Endelig er det vinterferie ogsåå, dette blir en bra uke. Vi har i hvert fall koset oss kjempe masse på hyttetur, og det var såå trist å komme hjem igjen.

DCIM\100GOPRO

Kjekke guttæne våres
Beste Celine
DCIM\100GOPRO

Jeg hadde med GoPro kamera mens jeg sto på slalom, så jeg skal prøve å lage en video som jeg tenkte å publisere her.

• Skrevet: 21.02.2016
  • Klokken: 20:15

MIN NYTTÅRSAFTEN

• Skrevet: 01.01.2016
  • Klokken: 16:27
  • Kategori: Reise

GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN! Jeg håper alle har hatt et kjempe fint år, en kjempe fin feiring igår, og at dette året blir det beste av alle. I går var kjæresten min og jeg hos et vennepar av oss, sammen med noen andre også! Vi spiste indrefilet og ytrefilet av rådyr, og elg på raklett, utrolig smart, kjapt og praktisk. Jeg koste meg i hvert fall kjempe mye, og følte at kvelden ble veldig vellykket!

• Skrevet: 01.01.2016
  • Klokken: 16:27
  • Kommentarer: 7

SNØ

• Kategori: Reise

ENDELIG har det kommet snø her jeg bor også. Er ikke så ofte man ser snø så langt sør lenger, og jeg fikk så mye mer julestemning med en gang. Man blir fort lei, men hvis det først skal være kaldt, kan det like så godt være snø også, istedenfor å regne eller sludde osv. Det verste er det slaskete været.

JULAFTEN

• Klokken: 00:40
  • Kategori: Reise

Heihei! Unnskyld for mitt lille fravær i julen. Jeg har valgt å fokusere mye på familie, venner og kjæresten min, og prøvd å holde meg litt ute av sosiale medier. Julen er en viktig tid som blir husket og satt pris på. Håper alle har hatt en super fin jul. Tenkte å vise dere noen bilder fra min julaften.

Jeg fikk kjempe mange fine gaver, og setter stor pris på alt! Fikk også et nytt objektiv til kameraet mitt fra kjæresten min. Så nå blir det bedre, og flere antrekksbilder og bilder ellers. Kan lage et eget innlegg om objektivet senere!

• Klokken: 00:40

Hyttekos

• Skrevet: 26.07.2015
  • Klokken: 18:04
  • Kategori: Reise

Heihei! Fra igår til idag overnatta jeg på hytta til Kaisa med Kaisa, Regine, Ole og Simen. Kaisa er hyttenaboen min faktisk, og vi har kjent hverandre siden vi var små bebbiser. Så det var veldig deilig å komme seg ut på hytta med gode venner. Siden det har vært så dårlig vær de siste to dagene gikk kvelden for det meste ut på å spille kort, snakke sammen, spise og bare kose oss masse masse! Kvelder som det, elsker jeg mest av alt på sommeren.

• Skrevet: 26.07.2015
  • Klokken: 18:04

Minigolf og fisketur

• Skrevet: 24.07.2015
  • Klokken: 00:01
  • Kategori: Reise

Heihei! Idag har jeg hatt fri fra jobben, hurra for det!!! For å få noe ut av dagen idag dro kjæresten min Haakon, Celine, John og jeg for å spille minigolf på Høysand! Jeg har ikke spilt minigolf siden jeg var 11 år, men jeg kom faktisk på andre plass, og det var ikke såå ille det!

Da vi kjørte hjem fra Høysand bestemte vi oss brått for å dra på fisketur. Da var det bare å kjøre hjem til John å sette seg i båten og kjøre utover da. Tror vi var ute og fiska i 2-3 timer. Jeg har ikke fått så mange muligheter til å komme meg ut på vannet enda i sommer, så det var kjempe koselig å endelig få gjort det. Nå lurer dere sikkert på om vi fikk noe fisk? Det gjorde "vi", eller egentlig så var det Celine som fikk alle tre makrellene. Fornøyd var ho med det!

Seierssmil - vant med 60 poeng og greier

En fornøyd Celine som fikk tre makrell.

Idyll

Håper alle har hatt en fin dag!

• Skrevet: 24.07.2015
  • Klokken: 00:01

Seiletur i Middelhavet

• Skrevet: 17.07.2015
  • Klokken: 11:37
  • Kategori: Reise

Hei! Beklager for at jeg tok en uanmeldt liten lang ferie fra bloggen. Jeg har hatt veldig mye jobb i det siste, og fridagene mine har jeg prøvd å utnytte så mye som mulig. Så som sagt så skulle jeg lage et eget innlegg om seileturen vi var på i Frankrike. Det var en helt fantastisk opplevelse, som jeg virkelig vil anbefale for alle!

Vi møtte opp på den franske croisetten i Cannes kl halv elleve. Der ble vi møtt av to fantastiske engelskmenn i en flott seilebåt. Den så ganske liten ut til at det skulle være tolv mennesker med i den. Gjengen jeg dro med var venninna til mamma, tvillingbarna henens, søstra mi, mammaen min, og jeg. Så vi var 6 stk. Noe som betydde at de skulle komme enda fire ukjente personer. Det som møtte oss var tre superhyggelig amerikanere fra New York, og en koselig franskmann.

Det hele startet med at vi ble kjent med hverandre alle sammen, og kjørte av gårde med seilebåten. Helt ærlig, har jeg alltid vært livredd for å kjøre seilebåt med seil, men denne gangen måtte jeg bite i det sure eplet - noe jeg ikke angrer på i det hele tatt. Det var jo en helt fantastisk og befriende følelse.

Pierre som dere kan se på bildet her, er en av eierne til den flotte båten. Han var så utrolig hyggelig, og han inkluderte alle til å være med å seile, sette opp seil, dra i forskjellige tau, og lot oss henge i en huske utenfor båten - kjempemorro!

Etter at vi hadde kommet et stykke og hadde seilet i ca en time, fant vi et lunt sted vi kunne slenge ut dreggen og bare kose oss. Det startet med en kjempegod lunsj.Tror jeg aldri har spist så mye før, det var så mye forskjellig, og såå godt!

Mie og Amanda koser seg med kjeks og ost.

Flotte mennesker!

Her hjelper vi til alle mann.

Fine seilet!

Søstra mi sin tur til å slenge seg ut.

Og jeg måtte selvfølgelig seile når jeg først var med på seiletur jeg også

Hele gode gjengen bortsett fra de som eide seilebåten.

Martin sin tur til å bli slengt ut.

Wii, bade, bade og snorkle.

Pent...

Etter ca fem timer på dette stedet begynte vi å seile tilbake og var på croisetten i Cannes igjen ca klokka seks.

• Skrevet: 17.07.2015
  • Klokken: 11:37

Au Revoir, Cannes

• Skrevet: 25.06.2015
  • Klokken: 23:10
  • Kategori: Reise

Hei! Nå er tiden inne for å pakke kofferten for hjemreise. Jeg har vært her i ni dager allerede, det er så rart at tiden har gått så fort. Det kommer nok til å bli litt deilig å komme hjem til rutiner og mat osv, men jeg vil savne det å kose meg og bare slappe av hele dagen. Flyet vårt går fra Nice kl halv elleve, så vi må stå opp kjempe tidlig, uffuff.

• Skrevet: 25.06.2015
  • Klokken: 23:10

Kimono

• Skrevet: 24.06.2015
  • Klokken: 18:33
  • Kategori: Reise

Heihei! Dagen etter vi kom ned til Frankrike, så dro mamma og jeg i en klesbutikk som heter Re'belle her i La Bocca. Der fant vi så utrolig mye fint, og endte opp med å kjøpe to kimonoer. Jeg har blitt helt forelska i de. Den ene er som dere ser på bildet mønstrete og ganske bohem aktig, mens den andre er helt hvit. Jeg har på meg den hvite i det forrige innlegget, så hvis dere blar litt lenger ned, så ser dere bilde av den. Det kostet 25 euro per stk, ca 230 norske kroner - Kjempe fornøyd!

• Skrevet: 24.06.2015
  • Klokken: 18:33

Le Sequet

• Skrevet: 23.06.2015
  • Klokken: 17:53
  • Kategori: Reise

Heihei! Sorry for at jeg ikke har blogget så mye de siste dagene igjen. Tiden går så fort her nede, og jeg får rett og slett ikke så mye tid til å sette meg ned å redigere. I tillegg har jeg ikke pcen min her og må derfor bruke mamma sin. Den har ikke alle redigeringsprogram som jeg pleier å bruke, og da tar det også litt lenger tid før jeg gidder å sette meg ned i ett nytt program som jeg ikke er så vandt til. Som jeg skrev i forrige innlegg, så skulle vi på seiletur, og det var vi på søndagen! Det var en helt fantastisk tur som jeg kommer til å huske for resten av livet. Jeg kommer til å lage et eget innlegg om det når jeg kommer hjem. Nå har jeg vært her nede i 6 dager, og drar allerede hjem om 3 dager.

Igår var vi i den koselige gata Le Sequet igjen og spiste kjempe god mat! Da vi var ferdig med maten rakk vi ikke bussen, så derfor tok vi oss en tur opp til en gammel kirke i Cannes. På toppen der oppe er det en helt fantastisk utsikt, som dere kan se på det siste bildet!

• Skrevet: 23.06.2015
  • Klokken: 17:53

REN - Clean Skincare

• Klokken: 21:50
  • Kategori: Reise

Bonsoir! Dagen jeg kom ned til Frankrike, fikk jeg en sen bursdagsgave av venninna til mamma. Venninna til mamma er ho som eier leiligheten her nede, og vi drar hit en gang i året. I år er det faktisk allerede det åttende året vi er her. Det er helt utrolig å tenke på, tiden har gått så fort! Men i hvert fall, så fikk jeg burdagsgave fra ho, og det var disse produktene fra Ren. Det er en kroppsskrubb og en lip balm - jeg er utrolig fornøyd! I tillegg til disse produktene fikk jeg/vi en seiletur her nede i Cannes. Så i morgen drar vi alle seks ut på seiletur i middelhavet. Gleder meg så masse!! Jeg skal ta mange bilder, og dele med dere senere!

Jeg er så glad for at jeg fikk den skrubben - er så deilig å bruke den i dusjen innimellom, spesielt hvis man har mye småkviser på ryggen osv.

• Klokken: 21:50

Yesterday

• Klokken: 00:28
  • Kategori: Reise

Heihei! I går rakk jeg dessverre ikke å blogge, var så mye som skjedde! Vi var en lang tur på stranden, og på kvelden dro vi en tur inn til Cannes og spiste i en utrolig koselig trang gate. Vi pleier alltid å ta en liten tur innom den trange gaten når vi er her nede. Den heter forresten Le Suquet. I dag har vi også vært på stranden, og etter noen timer der tok mamma og jeg oss en tur til byen for å titte litt. Jeg har shoppet litt klær mens jeg har vært her, tenkte å lage et eget innlegg om det når jeg kommer hjem.

Håper alle får en super helg videre!

• Klokken: 00:28

Frankrike

• Skrevet: 17.06.2015
  • Klokken: 20:05
  • Kategori: Reise

Heisan! Nå har vi ankommet leiligheten i Cannes i Frankrike. Vi har vært her i en del timer nå, og har rekt å sole oss, bade i bassenget og spist litt lunsj/middag på restaurant. Tror det kommer til å bli en rolig kveld idag, for man bli jo alltid så sliten av å reise. Jeg har faktisk fått skille allerede, hahah lå i sola i en liten time bare.